nov. 04. - 12:10
Senki sem vádolhatja a Ubisoft-ot, hogy ülne a babérjain ha a Far Cry sorozatról van szó. A sorozat híres a sokszínű környezeteiről, arról, hogy ha szükséges nem riad vissza a természetfölötti elemektől vagy a humortól sem. A fegyveres harc azonban mindig komoly és nagyszerű.

A Far Cry 2 közel sem volt tökéletes, így sokaknak lehetett csalódás (én nagyon sokat szórakoztam vele), de ezt gyorsan feledtette a nagyszerű 3. rész és rögtön utána a roppant szórakoztató Blood Dragon. Ezután még kellemes volt a Himalájában átélni újra a tökéletesre csiszolt játékelemeket, de azért már érezni lehetett, hogy szükség van egy kis vérfrissítésre. Ekkor jött a Primal ami érezhetően jót tett a sorozatnak, de még mindig nem az a forradalmi újdonság.
Szóval hova tovább? Hogyan überelje a Ubisoft az eddigi játékokat? Hogyan maradjanak hűek a sorozathoz és frissítsék fel azt egyszerre? További valós tájakat kellene felfedezni a fejlesztőknek vagy esetleg a Blood Dragon-t alapul véve valami a valóságtól elrugaszkodottabba kéne fogjanak? Itt van néhány lehetséges opció a Far Cry következő részéhez:

Az Amazonas vidéke


Már elég sok időt eltöltöttünk szélsőséges helyeken a sorozatban kezdve Afrika forróságától a trópsui napsütésen át a Himalája havas csúcsaiig és bár támadtak ránk közben jaguárok, tigrisek, méhészborzok, de úgy igazán sosem kellett megküzdenünk a környezetünkkel. Küldjenek minket az esőerdőbe monszunkor. Leselkedjenek ránk kajmánok és piranják, vöröshangyák. Szürke lepedőként zuhogjon körülöttünk az eső, ahogy próbáljuk átvágni magunkat az aljnövényzeten miközben képzett katonák loholnak a nyomunkban. Ahelyett, hogy ellenőrző pontokkal szúrják ki a szemünket legyen a főszereplő folyamatos nyomás alatt. Folyamatosan mozgásban kelljen lennünk, eltüntetnünk a nyomainkat, indákra mászva bujkálnunk.

Dinoszaurusz sziget

Jó, ez az ötlet nincs olyan távol az előzőtől vagy a Primal-től, de képzeld el, hogy hajótörést szenvedsz egy szigeten ahol egy őrült tudós dinókat hozott létre (természetesen semmi vidámpark). A magas fűben kúszva próbálod megközelíteni az őrült tudós erődjét amit a magánhadserege véd és ekkor meghallasz egy mély morgást és rájössz, hogy egy csapat éhes velociraptor vesz körül. Trópusi szigeteken már jártunk, de ha egy kicsit elviszik a Jurrassic park szigetének irányába a környezetet abból baj nem lehet.

A világűr

Hogy teljesen őszinték legyünk ez egy logikus lépésnek tűnik a sorozat életében. Már átéltük a távoli múltat az őskorban, szóval miért ne mehetnénk a jövőbe? Elveszve egy hatalmas űrállomáson miközben idegenek vagy kalózok próbálnak az életedre törni. Hatalmas lehetőségek lehetnek ebben egy Far Cry játéknak. Csak a képzelet lehet a határa annak mi lehet egy ilyen űrállomáson. Kevés az esély, hogy itt elefántot lehetne lovagolni, de azért a lehetőségek tárháza közelít a végtelenhez. Olyan új dolgokat tapasztalhatnánk meg mint a klausztrofóbia vagy a gravitáció hiánya.

Az öreg nyugat

Kicsit meglepő, hogy ezt még nem csinálták meg. A vadnyugat tökéletes hely egy magányos anti-hősnek aki minden veszélyre fittyet hány és bárkivel megküzd akivel csak szembekerül. Az amerikai őslakos legendák tele vannak természetfeletti elemekkel és spiritualitással amitől a sorozat eddig sem riadt vissza. Tökéletes a helyszín arra is, hogy egy mindenre képes hősnek érezd magad a fegyvereiddel és bombáiddal, de mégis egy apró porszemnek ebben a borzalmakkal teli világban. Képzeld el, hogy vérdíjra vadászol a prérin vagy postakocsikat rabolsz ki, esetleg a helyi indiánokkal teszel e spirituális sétát. A hely tele lehetőséggel csak a történetet kell hozzá megalkotni.

A sötét középkor

Lovagok lóháton, parasztfelkelések, Arthúri legendák.... A középkori Európa tele van potenciális lehetőségekkel egy olyan sorozathoz mint a Far Cry. Ráadásul ha egy picit tovább is gondoljuk még izgalmasabb lehet. A főhősünk a mából került vissza a középkorba. Minden tudása megvan amit ma már tudunk, de a felszerelése csak abból áll amit abban az időben meg lehetett szerezni vagy el lehetett készíteni. A Far Cry-nak annyira része az is, hogy felfedezzük a csodákat amik miatt vérontások folynak, mint, hááát okozni a vérontást és Arthúr legendái tökéletes misztikumot adhatnának ehhez. Sötét erdők, szeles lápok, sziklás hegyek és csillogó ezüst folyók. Mind alapvető elemei az európai tájnak, de akkor kelhet igazán életre ha az ellenőrző pontokat kastélyokra, a fegyvereket nyílpuskákra cserélhetjük le.

Egy leigázott világ

Ahelyett, hogy valami távoli helyre utaznánk mi lenne ha a szeretett városainkat változtatná a Ubisoft könyörtelen, borzalmas hellyé amit leigázott valami nem e világi civilizáció? A kómában lévő főhősünk a támadás alatt ébred fel és egy már a régire csak távolról emlékeztető helyen találja magát. Rá van kényszerítve, hogy alkalmazkodjon a veszélyekhez miközben vissza veszi szeretett városát. Egy félig lerombolt város az ördögi lények jelenlétét jelző sérülésekkel mindenfelé. Idegen drónok az égen, mutálódott szörnyek a csatornákban és egy Hős egy jó nagy puskával. Tökéletes, nem?

Alternatív valóságok

Mi van ha a borzalmas világ amiben találod magad csak egy a sok közül? Felébredsz egy virtuális birodalomban ahol minden rád vadászik és meg akar ölni. Fantasy, horror, háború, kaland. A lehetőségek végtelenek. Minden alkalommal valami más vár rád, más vadászik rád. Érdekesen hangzik, de egy Far Cry ahol tényleg bármi megtörténhet óriási lehetne.

A mi listánknak itt vége, de természetesen sok ötlet lehet még. Ha van valami izgalmas elképzelésetek a kommentek között szívesen meghallgatjuk őket.

Forrás: www.redbull.com

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
http://www.playon.hu