2016. február 05. | 22:21
Korábban már megtudhattuk, hogy Elias Toufexis lesz Takkar hangja, és számos videóban láthattunk, hogy a Far Cry Primal grafikája igen mutatós lesz. Ezek után ha még maradt valaki, aki aggódik a Primal kapcsán, az most végképp megnyugodhat és hátra dőlhet, mert a zenéje is nagyot üt majd!

A Ubisoft, mint a Far Cry legújabb részének fejlesztője és kiadója nem bízta a véletlenre a dolgot, így pár héttel a premier előtt végre megtudhattuk, hogy a BAFTA-díjas zeneszerző, Jason Graves munkálkodik majd a sorozat legújabb darabján. A kiadó és zeneszerző kapcsolata nem új, hiszen neki köszönhetjük a Dead Space, az Alpha Protocol, a 2013-as Tomb Raider, vagy a tavalyi év meglepetésjátékának, az Unitl Dawn-nak a zenéjét.
Jason ígéretei szerint kőkemény, csontig hatoló nótákat szerzett a játékhoz, amelyben minden egyes rivális törzsnek saját, és jól elkülöníthető zenei témája lesz majd, melyből a hír folytatásában egy kis ízelítőt mutatunk

Hogy kerültél a Far Cry Primal csapatába?


Jason Graves: A szerencsémet a Ubisoftos Simon Landry megkeresésének köszönhetem, aki már hallott egy keveset a kísérleti zenéimből, és úgy gondolta illenék a Primalhoz. Régi rajongója vagyok a Far Cry sorozatnak, így igen lázba jöttem annak gondolatára, hogy én szerezhetem a kőkorszaki Far Cry zenéjét.
Az első néhány telefonos beszélgetésünk után álltam elő a "fém-nélküli, kőkorszaki banda" ötletével. A Ubisoft nagyon pozitívan reagált a zenémre, és néhány héten múlva Montrealban találtam magam, hogy magamba szívhassam a Primal elképesztő hangulatát.

Hogy állsz neki egy játék zenéjének? Milyen kreatív folyamat van mögötte?

JG: Minden játék egyedi. Az első lépés, hogy megpróbálom a lehető legjobban beleélni magam a játék világába. Ezen a ponton még nem is a zene jár a fejemben. Átérzem a környezetet, a karaktereket, a történetet, a hangulatot és úgy általában véve a játék által közvetített érzelemvilágot.

A következő lépés megállapítani a használandó hangszereket. Többnyire próbálok egy olyan hangzásvilágot megtalálni, ami képes képviselni a játékot. Sokszor ez azt jelenti, hogy nagyon válogatósnak kell lennem, és tökéletesíteni azt a néhány hangszert, ami igazán azonosítható a játékkal és hosszútávon is emlékezetes, egyedi marad.

Kellett-e valamiben eltérned a megszokott munkafolyamattól a Primal esetében?

JG: A Primal egészen más helyzet volt, de jó értelemben! Mindenképp nagyon lázba hozott a korszak, amiben játszódik, innen már csak az volt a kérdés, hogy mekkora befolyása legyen a kornak a zenére. Szinte biztosra veszem, hogy ez volt az első játék, aminek úgy láttak hozzá a zenéjének, hogy elmentek bevásárolni: növényeket, agyagedényeket, bambuszt, kavicsokat, téglákat, tüzelőfát, és köveket minden méretben.

Az volt a koncepció, hogy találjunk minél több nem-fém eredetű hangot, és kezeljük őket hangszerekként, tulajdonképpen egy primitív dobszerelésként. De mindeközben az összes megőrizte a maga egyedi, természetes hangzását, tehát mondhatjuk, hogy a természetet hangszereltem: a növények szolgáltak lábcinként, a bambuszrudak dobokként, míg az óriási kőtáblák lábdobként feleltek a basszusért. Sőt, majdnem sikerült megölnöm a lábcinjeimet, miután az első pár héten eszembe se jutott, hogy a növényeknek szüksége lenne némi fényre és vízre!



Mi volt a legnagyobb kihívás? Felteszem, az elég számottevő lehetett, hogy egy kőkorszaki helyszínhez illő zenét hozz létre.

JG: Igazából egy csodás lehetőségnek bizonyult, ami abszolút magával ragadott. Egy teljesen "fémmentes" zenével álltam elő a Ubisoftnak, minthogy ez logikusan illeszkedett a játék helyszínéhez. Továbbá tetszett, hogy az egész zenét élőben vehettük fel bármilyen szintetizátor vagy számítógépes hangminták használata nélkül. Úgy tűnt, ez passzol a játék megjelenéséhez.

Így egyszer csak két kihívással is szembesültem: lekorlátozni a hangszerelést egy rendkívül specifikus, nem-zenei hangzásra, ugyanakkor azt akartam, hogy élőben, a stúdióban adják elő, és kerüljön felvételre az egész. Nagyon sokat tanultam ezalatt, és bízok benne, hogy az elkészülésének módja is hozzájárult, hogy milyen erős, és egyedi lett a végeredmény.

Tudnál mondani pár szót a zenei témákról? A karakterekhez vagy a helyszínekhez kötődnek inkább?

JG: Van egy egyszerű főtéma, ami Oros földjéhez kötődik, de a legtöbb téma a három különböző törzshöz kapcsolódó hangszerekhez fűződik. A törzsek megkülönböztetésére minél több természetes, légzés által megszólaltatott hangot akartam használni: fuvolát, kürtöt vagy szóló énekest.

A Wenja törzs és Takkar témákat fuvolaszóló és ütőshangszerek - semmi fém, persze! - jellemzik. Mindenképpen ez a hangzásvilág képviseli a komfortzónát, az otthont és az ősöket.



Az Udam törzs témáit kizárólag természetben előforduló hangok alkotják: kő, fa, agyag, csont, növények és maga a föld. Valamint van egy nagyon torokhangú férfiszólónk is, ami valószínűleg az egész Primal legősibb hangja. Az egész nagyon nyers, aminek hallatán remélhetőleg egyből az Udamok jutnak az ember eszébe. Maga a zene is nagyon lassú, vészjósló, hűen tükrözve az Udam emberek keltette benyomást.

Az Izila törzs nagyon gyors, és fegyverük a megfélemlítés. Egy rendkívül egyedi törzsi hangszert, az azték halálsípot használtam a témájukhoz, ami pont olyan szörnyűséges hangot ad ki, mint amilyennek hangzik. Még az alakja is mint egy emberi koponya! Szó szerint olyan a hangja, mintha valaki torkaszakadtából üvöltene. Továbbá az Izila témáin volt szerencsém együtt dolgozni a Malukah elképesztő tehetségeivel, akik vitathatatlan érzelmeket és érzést adtak a felvételhez. Az ők számaik a személyes kedvenceim között vannak a játékból, és a velük való együttműködés csodás volt.

Hogyan írnád le a Far Cry Primal zenéjét egy szóban?

JG: Felteszem, ha a "primal" (kb. "ősi") szót választanám, az csalás lenne! Bízok benne, hogy a szó, ami leginkább leírja a zenét az az "immersive" (azaz, kb. "magába szippant"). Olyan soundtracket szerettem volna, ami berántja a hallgatókat, és életre kelti a Far Cry Primal világát.

Mit gondolsz, sikerülne túlélned a kőkorszakban?

JG: Semmi esélyem! Egy ragadozó láttán egyből futásnak erednék, és elkerülhetetlen, hogy egy kardfogú tigris ne szedjen le perceken belül. Persze, ha Takkarral összebarátkoznék, akkor máris jobb esélyem lenne.

Far Cry Primal   Zene   OST   PC   PlayStation 4   Xbox One   
 
http://www.playon.hu