2014. augusztus 08. | 13:48
Tegnap Twitteren Fallen Champ nicknevű elismert FC pályakészítő vetette fel Alex Hutchinsonnak, hogy milyen király lenne, ha lehetne használni a wingsuitot a többjátékos módban is. Erre, Hutchinson csak sejtelmesen egy mosollyal válaszolt.

Láthatóan nehezükre esik betartani a Ubisoft szigorú marketingtervét, hiszen a fentin kívül lépten-nyomon elcsepegtetnek információkat a készítők, mint a cikk folytatásában olvasható interjúban is.


Hogy kezdtetek neki a Far Cry 4 fejlesztésének, mi volt a kezdeti elképzelésetek?
A munka szinte közvetlen a Far Cry 3 befejezése után elkezdődött, én nem sokkal azután érkeztem a projekthez. Egy folytatásnál mindig abból indulunk ki, hogy az előző rész legjobb és legsikeresebb funkcióra kell építenünk. Ezután jönnek az új funkciók és ötletek, amik biztosítják, hogy a játék friss, újdonság legyen, és egy jelentős előrelépés a korábbiakhoz képest. Ami engem illet, számomra a legfontosabb dolgok, hogy a játékosnak minél nagyobb mozgásteret biztosítsak, jobb, hatékonyabb eszközöket adjak a kezükbe; valamint a co-op mód, amivel még érdekesebb történeteket hozhatnak létre a játékosok maguknak. Végül, mindezt egy egységes, folyamatos élménnyé kovácsolni össze.

A játékon több stúdió is dolgozik szerte a világon. Mi alapján van megosztva a munka a stúdiók között, és hogyan tartotok mindenkit összhangban egy ekkora projektnél?
A játék magját a montreali stúdióban fejlesztjük, ahogy a fő küldetéseket és a nyitott világ nagy részét is. Ami a többi partner stúdiót illeti, igyekszünk a legjobb adottságaikat kihasználni a játék egy-egy önálló részének fejlesztésében. Így, míg van egy bizonyos fokú szabadságuk a fejlesztés során, nem törik meg az egységesség elképzelést, amit a vezető stúdió kialakított. A Ubisoft Toronto és a shanghaji stúdiónk egy olyan küldetéssorozaton dolgozik, ami a játék nyitott világán kívülre esik, míg a Red Storm Entertainment a többjátékos módot fejleszti.


Mit akartatok megtartani az előző részekből, és milyen újdonságokat akartatok hozzátenni?
Mindenképp meg akartuk tartani a játékosnak nyújtott szabadságot: a 360 fokos problémamegközelítést, a lehetőséget, hogy a saját stílusodban játssz, az állatokat, az egzotikus érzést. Újdonság, ami engem illet, a legnagyobb számomra az, hogy meghívhatjuk a barátainkat a világunkba és összedolgozva játszunk a nyitott világban. Továbbá a történet olyanmód kiszélesítése, hogy a játékosok döntéseket hozhatnak: melyik frakcióhoz húzol, és ennek hatására milyen célkitűzéseket kapsz egy küldetés során? Azt szeretnénk, hogy másnap az emberek megbeszéljék mennyire más utakat jártak be.


Mik azok, amik jól működtek a FC3-ban, és visszatérnek a folytatásban is?
A kivégzések (takedown) nagyszerűek voltak, a helyőrségek is remekül működtek, bár utóbbiaknak már lesznek továbbfejlesztett változatai, az erődök. A megmászható tornyok is tovább tökéletesítettük, ahogy a fegyverek személyre szabása is visszatér jobb, nagyobb formában.

Hányan dolgoznak a játékon, és mióta?
Több száz emberről van szó, és mire kijön a játék majdnem mindenki legalább két évet dolgozott rajta.


A vadászat a Far Cry 3 egyik kiemelkedő része volt, várható vele kapcsolatban újdonság?
Igen! Számos új állat lesz a játékban, és bevezettük a "tiszta" elejtés fogalmát, ami sokkal értékesebb jutalmakat ad majd, mint például egy kilyuggatott állat. Valamint lesz lehetőség az elejtett állatok húsát csaliként felhasználni, ezzel a ragadozókat az ellenséghez csalogatni.


Mesélj nekünk a főhősről, Ajay Ghale-ről! Mitől más ő mint Jason Brody? Lesznek visszatérő karakterek a Far Cry 3-ból?
Habár Ajay Amerikában nőtt fel, Kyratban született, és az ottani emberek mind ismerik a nevét. Egy híres kyrati szabadságharcos fia, így a nevének komoly súlya van. Tulajdonképpen azért tér vissza, hogy a családjának múltját felderítse. Néhány karakter a Far Cry 3-ból valóban visszatér, de nem Jason Brody.


Az olyan extrém mozgásformák, mint például a wingsuit-repülés meglepően szórakoztató lett - lesznek hasonlóak még, és Ajay fogja őket tudni használni?
A wingsuit valóban visszatér, és Ajaynek nem lesz gondja vele. Azonban talán a szárnyasruha a legkevésbé "extrém" része a játéknak - igyekeztünk minél több tájjellegű, egzotikus elemet, járművet a játékos kezébe adni, mint például a Tuk Tuk vagy az elefánt.


Honnan jött az ötlet, hogy PlayStation játékosok meghívhatnak olyanokat is a co-op-ba, akiknek nincs is saját példányuk a játékból?
Régen mindig átmentem egy barátomhoz, ha ki akartam próbálni egy új játékot, ami neki már megvolt, és így letesztelhettem vásárlás előtt. Szerintem a mi digitális verziónk szintén jó alkalom a játék kipróbálására egy barátunkkal, ami alapján mindenki maga eldöntheti, érdekli-e a játék további részei.


Forrás: RedBull

Far Cry 4   Interjú   Singleplayer   Multiplayer   Co-Op   
 
https://farcry.cenega.hu