2012. február 18. | 12:01
Az információfolyam nem állt meg, így a játék egyik készítője, Patrick Methe, interjút adott a Gamereactor portálnak.
Új információkra is fény derül a tovább mögött olvasható kérdezz-felelekben, amely témájában érinti az MI-t, a nyitott világ lehetőségeit, a fegyvereket, ellenségeket és még többet. Az interjú után pedig zárásként egy gameplay jeleneteket tartalmazó videó - ezúttal kommentár nélkül.

A Far Cry 2-ből tudnál példát mondani olyan elemekre, amikkel nem voltatok elégedettek, és hogyan fogjátok azokat kijavítani az új játékban?


A Far Cry 2 egy nagyszerű játék volt, és igyekeztünk a legjobb elemeit megtartani, miközben fejlesztettünk is néhány fontos területen. Arra különösen figyeltünk, hogy a küldetések változatosak legyenek, hogy a játékosok cselekvése hatással legyen a világra, hogy különböző fajta ellenségekkel találd szembe magad, és hogy a sokféle dolgot megtehess a nyitott világban.

A küldetések változatossága kiterjed a mindent felperzselő, óriási ütközetektől kezdve taktikusabb fajtákra is, ahol például meg kell védened valakit, vagy véghez vinned egy specifikus feladatot. Sőt, lesznek egészen egzotikus, isten háta mögötti, igazán meglepőek is. Ami az ellenségeket illeti, igazán sokfélével találkozhatsz, és mindegyiknek meglesznek a saját erősségeik és gyengeségeik. Hogy sikeresen vedd az akadályokat, alkalmazkodnod kell, a taktikádat mindig az ellenség alapján megválasztani.

Hogyan fogjátok a nyílt világot a lineárisabb, küldetés-központú játékkal vegyíteni?

A kulcsszó: érték. Felfedezni a szigetet már önmagában szórakoztató, de biztosra kellett mennünk, hogy bármit is talál a játékos, miközben a nyitott világban barangol, annak valódi értéknek kell lennie a játékos számára.

Amikor értéket mondok, akkor arra gondolok, hogy a játékost erősebbé, gyorsabbá, és hatékonyabbá tegyük. Ahogy Jason egyre több időt tölt el a szigeten, megtanulja, hogyan kell túlélni, hogyan kell alkalmazkodni az új környezethez. Új képességeket (skill) sajátít el, amelyek segítik az elrablóik elleni harcban, és a barátai kiszabadításában. A játékos szabadon választhat, hogy akár csak a lineáris, fő küldetéseket vigye végig, és még ha így is tesz, akkor is egy fantasztikus kalandban lesz része.

Azonban, a valószínűbb, hogy inkább bebarangolják a szigetet, lerántják a leplet ősi rejtélyekről, életveszélyes helyzetekbe kerülnek, segítik a helyi lakosságot a bajban, állatokra vadásznak, vagy éppen egzotikus növényeket gyűjtenek. Mindezek a cselekvések valamilyen úton-módon segíteni fogják Jason-t, és a játékost is.

Egy ilyen FPS-ben, mint a Far Cry 3, az MI (Mesterséges Intelligencia) döntő fontosságú lehet. Az MI terén láthatunk valami soha nem látottat, valami újat?

Többek között a Far Cry sorozatot az választja el a többi FPS játéktól a piacon, hogy a miénk egy nyitott világban játszódik. A projekt legelejétől kezdve, az egyik legfontosabb pont a csapatnak az volt, hogy egy AAA kategóriás FPS-el jöjjünk elő, ami egy olyan szigeten játszódik, ami szinte hívja a játékost a felfedezésre.

Ez azt jelenti, hogy a célunk az, hogy az MI legalább olyan jó legyen, mint a lineáris menetű FPS-ekben látottak, eközben pedig biztosítani, hogy az ellenségek meg tudnak birkózni minden lehetséges szituációval, amivel találkozhatsz egy nyitott világú játékban, és pedig mindezt egy rendszerszerű módon.

Az MI nincs script-elve, ezért reagálni fog, adaptálni taktikákat a szituációban szerzett tudása alapján. Képesek használni a járműveket, reagálni az elterelésre, riadókat elrendelni, deaktiválni általad elhelyezett bombákat, keresni téged, megvédeni egy területet, visszavonulni védekező pozícióba, harcolni más NPC-k, vagy akár agresszív állatok ellen, stb.

Lesz a játékban hardcore-mód - ahol csak egy életed van, és a lementett játékod törlődik, ha meghalsz?

Mármint az Insane-módra gondolsz?

Milyen fajta fegyverek és járművek lesznek a játékban, és személyre lehet-e szabni őket, mint a Crysis-ben? Hangtompító fel, hangtompító le...

Egy elég nagy fegyverkészletünk van, és mindegyikük személyre szabható különböző elemekkel. Az egyik fő szempontunk az volt, hogy minden fegyvernek meg legyenek a maga előnyei és hátrányai, így tehát a teljes arzenált bevetheted a játék során. Különböző fegyverek, különböző szituációkba. Sőt, vannak igencsak "egzotikusnak" számító fegyvereink is, amelyek igazán csúnya dolgokat képesek művelni az ellenfelekkel. Többet nem mondhatok, egyelőre.

Ezen a ponton mi az az egy dolog a Far Cry 3-ban, amivel leginkább elégedett vagy?

Az igazat megvallva, nincsen egy darab kiemelhető dolog, amivel a leginkább elégedett lennék. A valódi elégedettség azzal jön, hogy láthatom ezt a hatalmas mennyiségű játékelemet egyesülni, ami így egy eddig soha nem látott játékélményt ad ki. Egy gyönyörűséges sziget változatos környezettel, egy igazán mély és gazdag fő-küldetés szál, egy őrületes karaktergárda, a nyitott világ bejárásának szabadsága, a járművezetés lehetősége, állatok vadászata, kincsek amelyek megtalálásra várnak, az elégedettség, ami eltölti az embert, mikor erősebbé, gyorsabbá, és halálosabbá válik, ahogy haladsz a játékban. Mindezek hatalmas vállalkozást jelentenek, és ez az, amiről az FC3 szól.





Far Cry 3   Videó   Interjú   Gameplay   Singleplayer   
 
https://farcry.cenega.hu