Hírek / Hozzászólás / Jamie Keen Interjú - Far Cry Hungarian Community
2012. május 21. | 12:08
Az Atomic MPC újabb interjút készített a Far Cry 3 egyik készítőjével, Andrea Zanini után ezúttal Jamie Keen, vezető pályatervezővel. A tovább mögött olvasható interjúból megtudhatunk némi részletet a fejlődésrendszerről, a dzsungel nyújtotta veszélyekről illetve a nyitott világról.

Atomic: Mi pontosan a munkamegnevezésed?
Én vagyok a vezető pályatervező, de most csak a nyílt világ részéről fogok beszélni a játéknak.

Atomic:
Nem sokat tudunk még a játék sandbox részeiről. Milyen cselekvésekre lesznek képesek a játékosok?
Elméletben, kb. mindent megtehetsz, amire valójában képes lennél egy hasonló trópusi paradicsomban [...] Először is, meg kell bizonyosodni, hogy a nyitott világ összekapcsol mindent. Majd kezded megérteni, hogy látsz valamit a világban, és azt te majd felhasználhatod, hogy kapj is valamit a világtól. Valahogy úgy, mint a gyémántok a Far Cry 2-ben,a hol fegyvereket vásárolhattál belőlük. Viszont ezt ki akartuk tágítani, tehát most lesznek növények, állatok, mindenféle megtalálható, levadászható és gyűjthető tárgyak, elemek, amiket felhasználhatsz más dolgok elkészítésére. Azonban találhatsz pénzt, kincsesládákat is, vagy éppen tapasztalati pontokat; Lesznek olyan lehetőségek, mint lövöldözős, versenyzős minijátékok, vagy beleszaladhatsz egy-egy küldetésbe. Olyan küldetésekkel is találkozhatsz, amelyek plusz információt adnak a szigetről, mi minden történt ott korábban.


Atomic: Mennyire lesz fontos a játékosnak, hogy felfedezze ezeket a dolgokat? Mi van, ha csak folyamatosan a főküldetésekkel akarnak haladni? Megtehetik?
Természetesen. Azt akarjuk, hogy a játék minél több ember igényeit kielégítse. A játékos maga döntheti el, hogy akkor most mit szeretne, minden lehetősége meg van rá. Mehet egyből a főküldetések irányába is, de félúton akár megállhat felfedezni is, ahogy tetszik neki.


Atomic: Mekkora lesz a sziget?
Nem a sziget valódi mérete a fontos szerintünk, hanem az, hogy legyen elég tartalom amivel kitölthetjük. Elvégre autózhatunk több száz kilométert, és ha nem történik semmi, az nem igazán jó játékélmény, mi pedig egy szórakoztató és a játékost lekötő élményt szeretnénk. Sőt, egy világ lehet akár túl nagy is, ha nincs elég tartalom amivel azt fel lehet tölteni. A világot be kell népesíteni vele, ez a fontos számunkra.


Atomic: Hogyan birkóztok meg a töltési időkkel egy ekkora szigeten?
A csapatunk tele van erős karakterekkel, például a vezető programozónk kijelentette, hogy "Nem lehet töltési idő a játékban. Folyamatos legyen, vagy kinyírlak titeket." És ez a hozzáállás nagyon jó, mert ha mindenki így áll hozzá, akkor jól ösztönzik a csapatot a tökéletes munkára. Nem kötünk kompromisszumokat, tehát ha el lehet kerülni, akkor próbálunk nem alkalmazni töltési időt. Azonban néha szükség lesz rá a narratíva miatt, de csak amikor tényleg szükséges lesz. A nyitott világ pedig teljesen folyamatos lesz, nem kell számítani töltésekre.


Atomic: A játék legelején a sziget mekkora része lesz számodra bejárható? Lesznek olyan képességek és tárgyak, amelyeket azért kell megszerezned, hogy eljuthass a sziget egy-egy részére?
Jason a játék legelején nem igazán tudja mit is csinál, elvégre nem ismeri a vadont, a dzsungelt. Aztán később az utazása során ennek a világnak a mesterévé válik. Ezt a változást szeretnénk a játékmenetben is tükrözni: egy késsel vagy pisztollyal kezdesz, és ezen a szinten a sziget igazán ijesztő lesz a játékosnak. A világot emiatt fokozatosan szeretnénk bemutatni, nem csak azt mondani, hogy "Nesze, itt van, menj!". Ha ez lenne, akkor csak elsétálnál, majd mielőtt rájönnél mi is történik, meg is öltek volna. Emiatt szeretnénk a világot fokozatosan bemutatni, majd ha ez megtörtént, akkor a játékost szabadjára engedjük.


Atomic: Szükség lesz specializálódni egy-egy képesség típusra, stílusra, úgy hogy másfajtát később nem tudunk elsajátítani?
Nem, szabad választásod lesz. Nem fogjuk mondani neked, hogy akkor ha ezt választod, akkor később a másikat már nem választhatod.


Atomic: Milyen veszélyek lesznek a szigeten? Nyilvánvalóan emberi ellenségek, esetleg valamilyen másfajta humanoid.... ?
Humanoid? Nem lesznek mutánsok.


Atomic: Lesznek veszélyes vadállatok, vagy szükség lesz az időjárásra odafigyelni, mert gondot okozhat?
Mindenképpen. Az állatok sokat hozzátesznek a játékhoz, mivel egyfajta erőforrásként fognak működni, amit felhasználhatsz majd. Másrészt, viszont lesznek olyanok amelyeket nem neked kell becserkészned, hanem majd ők jönnek utánad. A dzsungel veszélyes hely. Továbbá a terep is megnehezítheti a dolgodat, számolnod kell vele, mint egy lehetséges veszélyforrással.

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
 
https://farcry.cenega.hu