Hírek / Hozzászólás / Far Cry 3, a pszicho-thriller - Far Cry Hungarian Community
2012. május 20. | 12:04
A Sydney Morning Herald újságírója, James "DexX" Dominguez elbeszélgetett a Far Cry 3 vezető írójával, Jeffrey Yohalem-el, aki megosztott némi információt a Far Cry 3 világáról, illetve hogyan is készült az, milyen mélységeket várhatunk el tőle. Érdekes olvasmány

A legtöbb videójáték harcról, gyilkolásról szól. Legtöbbnek egyik legalapvetőbb eleme, hogy a játékos felkap egy virtuális fegyvert és lelövi vele a rossz fiúkat.
Már hozzászoktunk ellenségek seregének lekaszabolásához, de kérdéses, hogy mennyire gondolkodunk el azon, hogy valójában milyen hatással lenne ránk ennyi halál. A való világban mindannyian hallottunk már a poszttraumás stresszről; a katona hazajön a háborúból lelkileg sérülten, üresen, és csupán árnyéka régi önmagának. Mikor pedig játszunk, valahogy mindig megfeledkezünk erről a fájdalmas valóságról.

A Ubisoft berkeiben készülő, szeptemberben megjelenő Far Cry 3-ban Jason Brody karakterét irányíthatjuk, aki valójában egy átlagos 20 éves srác, aki együtt nyaral a barátaival, majd egy rettenetes szituációban találja magát. Egyedül maradt egy szigeten, ahol vérengző pszichopaták nyüzsögnek; ölnie kell, hogy túléljen, hogy megtalálja a barátait és hogy elmeneküljön.

A korábbi Far Cry részekben a játékos egy kiképzett gyilkos bőrébe bújt (pl. ex-katona), de az új játékban Brody pont olyan, mint te meg én. Ha mi lennénk az ő helyében és rá lennénk kényszerülve, hogy felvegyük a fegyvert és embertársainkat gyilkoljuk, annak igazán mély hatása lenne ránk - márpedig ez a Far Cry 3 fő témája.
Jeffrey Yohalem-et elkápráztatja Brody személyes utazása a Far Cry 3-ban. Ő a játék vezető írója, és korábban már megnyerte az írók céhének díját (Writers Guild Award) az Assassin’s Creed: Brotherhood-ban tett munkájáért.
"Brody egy hétköznapi, ún. Akárki-típusú főhős" - mondta Yohalem. "A Far Cry 3 fő témája, hogy milyen traumán megy keresztül egy átlagos 20 éves fickó, mikor kezébe veszi a fegyvert."

Yohalem nem fél a nagy kérdések és bonyolult problémák felvetésétől egy játékban. "Azt akarom, hogy a játékosokat gondolkodásra bírjam arról, hogy hogyan is használják a játékokat" - mondta. A gyilkolás közhellyé válását a "gamification" (kb. "játékosodás") szociológiai jelenségéhez társítja, mivel lényegében az ölés a legtöbb játékban csupán egy funkciót jelent. Azt szeretné elérni, hogy a játékosok tényleg átérezzék a karakter érzéseit. "Brody egy traumatikus élményen megy keresztül, amin a játékosnak csatlakoznia kell hozzá: ők is nézzenek szembe a bennük rejlő sötétséggel."

Néhányan talán azt mondják, hogy a videójátékok csak felszínes szórakoztatást jelentenek, és fölösleges ilyen komolyabb témával foglalkozni, de Yohalem ezzel nem ért egyet: "Úgy hiszem, a videójáték lehet a jövő egyik legjelentősebb szórakoztatási formája. Ez egy műforma, amit arra kellene használnunk, hogy megvizsgáljunk fontos kérdéseket. Játékosok és játékkiadók könnyen a játék technológiájának megszállottjává válhatnak, nem úgy mint a játék valódi lelkének. Azt szeretném, hogy a Far Cry 3 egy személyes kaland legyen."

Yohalem nagyon komolyan veszi a videójáték-írói szakmát. "Egy videójáték-író vagyok. Nem Tv-re, vagy filmekhez való írás után érkeztem a játékiparba. Mindig is játékokat akartam írni."

Persze egy nyitott világú játék írása számos kihívást tesz az író elé. Yohalem felvázolta ezt a folyamatot: "Megalkottam a világ, megírtam a történetet, valamint egy olyan dolgot, amit én adatbázisnak hívok. Ebben a játékban az adatbázis - amiben vannak az információk a szigeten levő helyekről, emberekről - része a játéknak, és meg kell találnod a darabjait, hogy megkapd a teljes történetet."

Yohalem elárulta, hogy a multiplayeren Li Kuo, segédíró dolgozik, ami elgondolkodtatott, hogy a Far Cry 3 többjátékos módjának van története? Yohalem nem volt hajlandó sok részletet elárulni, de megerősítette, hogy a játék multiplayer módja is úgyszint történet vezérelt, mint az egyjátékos kampány.
Azt is elárulta, hogy a játék szerkezete, hogyan segít neki a történetmesélésben: "A Far Cry 3-ban összeillesszük a lineáris lövöldözős játékok elemeit a nyílt világú játékokkal." Amellett, hogy van a főküldetések fixek, lineárisak a világban, mellettük számos mellékszereplő és mellékküldetés is található.

"A felfedezés nagyon természetesnek hat, és könnyű elmerülni benne. Lehet úszni, hegyet mászni, nem csak egy lebegő kamera vagy, hanem olyan mintha a tested veled lenne ebben a világban. A beleélést az is segíti, hogy Brody nem egy néma főhős. Igen sok véletlenszerű dialógust írtam neki, tehát majd hihető módon fog reagálni a környezetére."

Míg Yohalem egy markáns, friss történetet akart írni, sosem akarta, hogy éppen jelzőket, mint "aranyos", vagy "okos" lehessen ráhúzni. "Brody még fiatal, tehát a párbeszédeiben lesz sok popkulturális utalás, hallani őt sokszor igazán áthallásos, "meta" élmény lesz. Az érzelmeit erőssé és valódivá akartuk kovácsolni. Én személy szerint utálom, mikor egy játék túl okos próbál lenni, és időnként kikacsint a közönségre. Úgy próbáltam a Far Cry 3-at megalkotni, hogy nagyon valódinak érződjön, márpedig Brody sosem lép ki a karakteréből."

A történetet pedig támogatja a játék technológiája. "Itt van ez a hihetetlen motion-capture rendszere az Ubisoftnak, ami egy felvétel alatt felveszi a színész hangját, testmozdulatait és mimikáját is." Ennek az eredményét láthattuk a tavalyi E3-on, mikor bemutatásra került a játék ijesztő ellensége, Vaas. A színészi játék finom részei tökéletesen megjelentek a játékban. Mint Yohalem elárulta, a játék minden egyes jelentős karaktere ezzel a technológiával lett felvéve, nem csak a néhány főszereplő.

Mindezen elemek együttesével Yohalem reméli, hogy a Far Cry 3 igazán hatással lesz a játékosokra. "Ez egy pszichológiai thriller. Brody környezete az ő elmeállapotát tükrözi. Lesz néhány olyan pontja is a játéknak, ahol a játékosnak komoly döntést kell hoznia, én pedig azt akarom, hogy a döntésnek igazi súlya legyen. A játékosok másként fognak felállni a játéktól, mint mikor odaültek."


Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
 
https://farcry.cenega.hu