Hírek / Hozzászólás / Gearhead: Infó a pályaszerkesztőről - Far Cry Hungarian Community
2012. április 14. | 11:41
Ahogy tegnap ígértük, Gearhead, a Ubisoft Massive Community Developer-e megosztott velünk némi új információt és konkrétumot a Far Cry 3 beépített pályaszerkesztőjéről. A hozzászólások között várjuk az új infókról a véleményeteket, és hogy a korábbi Far Cry játékokban ti készítettetek-e pályákat, és az újban terveztek-e?
Lesz egy hivatalos pályalista? Lesz arra lehetőség, hogy a legjobb felhasználók által készített pályák bekerüljenek ebbe a listába?

A játékosok által készített pályák három különböző kategóriába (Tier) lesznek sorolva, a felhasználók osztályzataitól függően. Ezek az osztályok gyakorlatilag pályalisták, amelyek a különböző osztályokban levő pályák közül válogatnak. Mikor egy pályát publikálsz, az a Bronz Kategóriába (Bronze Tier) kerül. Majd később, ahogy a játékosok játszanak vele és osztályozzák, felmehet az Ezüst Kategóriába (Silver Tier), majd végül az Arany Kategóriába.

Az Arany Kategóriában (Gold Tier) levő pályák a legjobban értékeltek, és esélyük van rá, hogy bekerüljenek a hivatalos pályalistába.

Azonban ha egy adott pályát keresel, akkor használhatod a pálya-archívumot (Map Archive), amiben az összes elkészített pálya között kereshetsz és válogathatsz - akár privát, akár public meccset keresve.

Lesz olyan nagy a pályaszerkesztő, mint az FC2-ben volt?

A Far Cry 2 pályaszerkesztőjét használtuk alapnak az FC3 pályaszerkesztőjének készítésekor, így legalább olyan nagy lesz mint az FC2-é, sőt még jó pár meglepetést is tartogatunk.

A teljes, általatok használt pályaszerkesztőt kapjuk majd a megjelenő játékba?

Ha arra gondolsz, hogy pontosan ugyanazt a szerkesztőt adjuk, amit mi a játék készítésekor használunk, akkor a válasz nem. Sajnos az túl bonyolult, aminek használatának megtanulásához sok idő kellene.
Emiatt moddolásra nem lesz lehetőség, ráadásul a Dunia motor nem is igazán mod-barát, hogy engedje ezt.

Azonban amire koncentrálunk, hogy egy olyan végfelhasználók által könnyen használható, jól megtervezett, átlátható kezelőfelülettel rendelkező pályaszerkesztőt adjunk a játékosoknak. Mi is azt szeretnénk, hogy a játékosoknak minél nagyobb szabadságuk legyen, de vannak korlátaink.



Mivel egyszerre két csapat is dolgozik a játékon (Ubisoft Montreal és Massive), ki mondja meg, hogy mi kerül be a pályaszerkesztőbe és mi nem?

Azt szeretnénk, hogy a lehető legtöbb tartalom legyen elérhető a felhasználóknak, és ezért a játék egy- és többjátékos módjában található elemek legtöbbje használható lesz a pályaszerkesztőben is.

Ez azonban azt is jelenti, hogy rengeteg elem ömlesztve lesz. Olyan sok elem van, hogy valószínűleg nem leszünk képesek az összeset átnézni, kategorizálni, használhatóságát ellenőrizni - de ez azt is jelenti, hogy sok-sok gyöngyszemre is rátalálhatnak azok, akik ebben az ömlesztett tartalomban keresgélnek. Bizonyosak vagyunk benne, hogy a közösség idővel képes lesz feldolgozni a tartalom egészét, és kreatívan felhasználni azt.

Habár szerettünk volna, idő hiányában nem volt lehetőségünk rá, hogy teljesen új tárgyakat készítsünk a pályaszerkesztőhöz. Egy hatalmas játékról van szó, ezért úgy hisszük a meglevő tárgyak is elegendő kreativitást fognak biztosítani.

Be tudjuk majd állítani a pálya méretét, a talajt, a növényzetet, és textúrákat? Vannak a dzsungelen kívül más lehetőségek is?

A pálya mérete fix, 512x512 méter, ami pontosan megegyezik a FC2-ben levővel. A talaj, növényzet és textúrák szintén ugyanúgy változtathatóak lesznek, mint az előző játékban, sőt sok más extra funkciót is biztosítani fogunk, amelyet biztosan értékelni fogtok.

Lesz rá lehetőségünk, hogy lezárjuk a pályáinkat mások elől, hogy ne tudjanak mások beleszerkeszteni?

Igen, ez lesz az alapbeállítás.

Van korlát, hogy egy játékos hány pályát készíthet?

Lesznek korlátok gyakorlati okokból, de azokat elég magasra állítjuk, hogy észre sem fogjátok venni azokat.

Lesznek olyan tárgyak, elemek a szerkesztőben (pl falak, betontömbök, stb), amikből felépíthetjük a saját épületeinket?

Legjobb tudomásom szerint, nincsenek olyanok, amik direkt erre lettek tervezve, azonban a játékban számos olyan épület van, amik kisebb, összeilleszthető elemekből készültek el, így azokat használva szintén lehet nagyon jó dolgokat készíteni.

Lesznek olyan tárgyak, amiket csak egy-egy játékmódban lehetnek láthatóak?

A Domination mód capture-pointja például ilyen játékmód-specifikus tárgy lesz, azonban nincs rá mód, hogy más tárgyakat is mód-specifikussá tegyünk, mivel a motor nem támogatja a "rétegelt pályákat". A jövőben talán

Eddig nem láthattunk létrákat a képeken, videókon - lesznek a pályaszerkesztőben létrák?

Mindenképpen.

Ha egy olyan pályát készítenék, ami olyan DOOM-stílusban teljesen zárt folyosókból állna, akkor nem tudna a psziché-gáz vagy a robbanó hordó lezuhanni a játéktérbe. Egy ilyen pálya játszható lenne?

Igen, játszható lenne, de a csapattámogató fegyverek valószínűleg nem működnének.

Szükséges még mindig az Occlusion Block-ok használata a szerkesztőben a jobb teljesítmény érdekében?

Nem, az új Dunia motor már képes magától megoldani ezt.

A platformok között lehet majd cserélni pályákat?

Sajnos még mindig nagyon sok probléma adódik belőle, ezért a válasz nem.

Fognak váltakozni a napszakok és időjárás a meccs közben, vagy fixen marad?

Ugyanúgy, mint az FC2-ben, a napszakot a pályakészítő dönti el, és ugyanúgy, fixen marad, amikor azon játszanak.

Lehet-e párhuzamosan több embernek szerkeszteni egy pályát?

Nem.

Lehet-e majd "zipline"-okat helyezni a pályáinkra?

Még erről nem tudok biztosat mondani.

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
 
https://farcry.cenega.hu