márc. 24. - 10:53
A játék alkotói úgy döntöttek megválaszolják a rajongók kérdéseit a Far Cry 3-ról, és habár nem voltak bőkezűek minden témában, azért új információkhoz is jutottunk az IGN honlapján található interjúban. Az interjú magyar fordításáért kattints a tovább mögé.


Ebben a részben lesznek szörnyek?

Nem, az új epizódban nem lesznek szörnyek, de bőven akadnak majd állatok, amelyekre vadászhatsz, és olyanok amelyek rád vadásznak. Ami a szörnyeket illeti, néhány karakterünket már-már szörnynek is lehetne nevezni. Hogy pontosan mire/kire gondolok, majd akkor tudod meg ha már játszod a játékot.

Lesznek megint őrposztok, ahol mindig újra és újra megjelenik az ellenség, mint a Far Cry 2-ben?

Nem, pont az ellenkezője. Minden tett, amit végrehajtasz befolyásolja a sziget világát, és a helyeket amiket már bebiztosítottal, azok úgy is maradnak.

Azok a frakciók, amelyeknek éppen küldetést teljesítesz fel fognak ismerni, vagy ugyanúgy lőni fognak rád, mint a Far Cry 2-ben?

Mindenképpen fel fognak ismerni, mint egy veszélyt nem jelentő fickót. Azonban, még mindig óvatosnak kell maradnod a közelükben, hiszen ha fenyegetésnek éreznek téged, akkor az alapján reagálhatnak is rád.

Milyen nagy a sziget, ahol a játék játszódik más játékokhoz képest?

Mi jobban szeretünk a szigeten található feladatok, végrehajtható dolgok sűrűségéről beszélni, mint a világnak a tényleges méreteiről. Készíthetnénk akkora világot is, ami szó szerint akkora mint egy bolygó, de ha nincs mit csinálni rajta, akkor egy igencsak unalmas játékélményben lenne része az embernek.
Bizonyosak akartunk lenni, hogy a világ élőnek érződik, benépesítve emberekkel, ahol sok a tennivaló és sok minden történik körülötted. Azt akarjuk, hogy minden sarkon legyen valami, ami kíváncsiságot kelt fel benned: valami új, amit még nem láttál, valaki akivel harcolhatsz, és valami új, ami felfedezésre vár.

Az eddig látott FC3 videók alapján, úgy tűnik a játék jobban hasonlít FC1-es gyökereihez. Ez igaz?

Sem a Far Cry 1-hez sem a második részhez nem áll különösen közelebb az új játék, ahelyett a két előd keverékét készítettük el. A helyszín biztosan emlékeztet az első epizódra, de azon túl inkább felhasználtuk a két játék legjobban működő elemeit, mint a tüzet, harcrendszereket és fegyvereket, hogy elkészülhessen az FC3.

Lesz lehetőség több lopakodós játékra, mint az FC2-ben, és arra, hogy személyre szabjam a fegyvereimet?

Biztosra menünk, hogy a lopakodás egy valódi lehetősége legyen a küldetéseken belül, illetve a nyitott világban való barangolás közben egyaránt. Vannak olyan elemek, amelyek visszajelzést küldenek a játékosnak, hogy tudassák, hogy éppen észrevétlenek (undetected), éppen növelik az ellenség gyanúját (raising awareness) és végül mikor észrevettek téged (detected). Az MI úgy reagál, mint ahogy egy emberi harcostól várnád. Ha fenyegetést észlelnek, kommunikálni kezdenek egymással egy logikus módon, amit te, a játékos hallhatsz, láthatsz. Ezt a viselkedésmintát te megtanulhatod idővel és akár fel is használhatod az előnyödre a lopakodás vagy nyílt ütközet során.

Továbbá, az is fontos volt, hogy ha már észrevettek téged, az ne jelentse a játék végét. Használhatod a környezeted, hogy újból eltűnj az ellenségeid szeme elől, és használd ezt az előnyödre: míg az üldözőid ott keresnek, ahol hitték hogy ott vagy, addig te megkerülheted őket, és tovább haladhatsz célod felé.

Visszahoztuk az eredeti Far Cry-ból a kődobálást, amit felhasználhatsz az ellenségeid elterelésére, vagy éppen csalogatására.

A fegyverek teljesen személyre szabhatóak. Adhatsz hozzájuk optikákat, irányzékokat és egyéb tartozékokat is, sőt, akár saját külsőt is kreálhatsz fegyvereidnek, "skin-ek" hozzáadásával. A testreszabásnak az a lényege, hogy a játékos a saját játékstílusához szabja a fegyverét. Ha lopakodni szeretnél, feltehetsz hangtompítót a csendes gyilkosságokhoz. Ha nyílt ütközetet vállalsz, akkor feltehetsz olyan tartozékokat, amelyek csökkentik a fegyver visszarúgását. Ha pedig a távolból szeretsz támadni, akkor növelheted a találat esélyét a mesterlövész puskákra helyezhető optikákkal.

Az, hogy éppen milyen napszak van fog változtatni azon, hogy milyen ellenségekel, állatokkal találkozunk? A korábbi EDGE képen látott kutyákról mit lehet még tudni?

Az éjszaka-nappal körforgás jelentős hatással lesz arra, hogy milyen állatokkal fogsz találkozni, és hogy az ellenségek milyen tevékenységeket fognak folytatni. Ami a kutyákat illeti, ők az egyik legkirályabb ellenséges elemek. Nagyon óvatosnak kell lenned, ha kutyák jelen vannak, mert ha túl közel vagy hozzájuk, könnyen megérezhetik a szagod, és könnyen úgy találhatod magad, hogy az ellenség üldözőbe vett téged.

Milyen lesz a játék mentés-rendszere? Visszatérünk a korábbi checkpoint rendszerhez?

Hogy ne menjek túlságosan a részletekbe, biztosra mentünk, hogy a mentés-rendszer elég megbocsájtó legyen, és ne kelljen újracsinálni hosszú szakaszokat, ha éppen meghalsz menet közben.

Kevesebb autózás lesz az FC3-ban mint az FC2-ben?

Nagyon sokan találták az utazást az FC2-ben igazi kihívásnak, de voltak olyan pillanatai is, mikor az ember úgy érezte, most felfedezheti a világot magának, ez utóbbit pedig nem akartuk elvenni a játékosoktól. Meg akartuk tartani a felfedezés élményét.

Az FC3 gyorsított utazórendszere sokkal nagylelkűbb, így az utazás valóban azzá válik, mint aminek kellene lennie: a te döntéseddé. Gyorsan oda akarsz érni? Használd a gyorsított utazást. Fel akarod fedezni a világot? Ott van, barangolj szabadon. Igazán keményen dolgoztunk, hogy az autózás élményét a csúcsig fokozzuk.


[ Tovább... ]

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
http://www.playon.hu