2014. október 29. | 16:00
A Far Cry 4 pályaszerkesztőjének egyik nagy újdonsága, hogy ezúttal nem csak a többjátékos módhoz lehet majd pályát készítenünk, hanem akár egyjátékos küldetéseket is létrehozhatunk. Arról még nincs információnk, hogy pontosan hogyan lehet ezeket a küldetéseket játszani, tehát, hogy egy menüben kell-e válogatni a pályák közül, vagy esetleg a nyitott világba lesz valamiképpen integrálva a dolog. Addig is, nézzük végig milyen újításokat tartalmaz a program, ezúttal kizárólag a küldetésszerkesztőre koncentrálva.

Akár csak az előző részekben, az alapbeállítás szerint egy 512x512 méteres sík területen állhatunk neki pályánk készítésének. Mielőtt azonban a komoly munkához kezdenénk, ki kell választani, hogy milyen típusú pályát készítesz (ne feledjétek, ebben a cikkben egyjátékos pályák, küldetések készítéséről van szó). Az alábbi négy lehetőség közül választhatunk:

  • Assault (ölj meg minden ellenséget)

  • Hunt (ölj meg minden állatot)

  • Outpost (foglald el a helyőrséget)

  • Extraction (juss el A-ból B pontra)



A korábbi epizódokból jól ismert eszközeink megmaradtak, tehát könnyen, mindössze néhány mozdulattal emelhetünk hegyeket, dombokat, és egy újabb húzással akár buja erdőséggel boríthatjuk be - vagy amivel neked tetszik. Ugyanilyen egyszerűséggel húzhatunk utakat, helyezhetünk le tereptárgyakat, épületeket egy-egy kattintással. Ha pedig gondosan megterveztük a környezetet, ideje az MI karakterek menüjét megnyitni, hogy gép-vezérelte ellenségekkel pakoljuk tele a pályánkat. Ha úgy akarjuk, minden egyes lehelyezett ellenségnél egy lenyíló menüben választhatjuk ki, hogy miképpen viselkedjen, milyen útvonalon közlekedjen. Ha nem választunk ki semmit, akkor egyszerűen egy kis területen fog mászkálni, és a gyanús dolgokra agresszíven reagál. Ha megvagyunk ezzel is, akkor csak le kell helyezned a játékos születési pontját, és néhány kattintással már be is ugorhatsz tesztelni a pályádat.

Ebben a részben már olyan újdonságok is elérhetőek a szerkesztőben, mint hogy kiválaszthatunk egy témát a pályának, ami megváltoztatja a környezet színeitől kezdve, az állatvilág hangjain át mindent. Például, ha kiválasztod a dzsungel témát, egyszer csak minden buja és párás lesz. A Himalája téma pedig erős fényeket, vakítóan kék eget, háttérben magasodó hósapkás hegycsúcsokat tartogat, miközben az egész pályád egy fagyos, havas birodalommá változik csettintésre.


Mindez azonban csupán szemfényvesztés, díszítés, ami nem sokat változtat a játékmeneten. Ezzel szemben van néhány olyan opció, ami meglehetősen komolyan megváltoztatja a játékos viselkedését a pályán. Képesek vagyunk beállítani a pálya gravitációs szintjét, ami annyit jelent, hogy ha alacsonyra vesszük, akkor a játékos képes lesz óriási ugrásokra, és egyéb trükkökre.

Sajnos a lehetőségek ilyen tág tárházának ára is van, így oda kell figyelni, kiváltképp konzolokon, hogy miből mennyit helyezünk le, hogy ne terheljük túl a pályánkat. Erre van egy nagyon jó mérőeszköze a szerkesztőnek, ami ellenőrzi, hogy nem léptél-e túl bizonyos határokat. Ezen kívül figyelmeztet minket olyan hibákra is, mint hogy rosszul helyeztél el egy születési pontot, vagy elfelejtetted az ellenség harmadik erősítéshullámát letenni - és ennél is jobb, hogy pontosan megmutatja, hogy hol, és mivel van a probléma.

Ne aggódjatok, a pályaszerkesztővel multiplayer pályát is lehet majd készíteni, ami egyébként október 30-án kerül leleplezésre.

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
 
https://farcry.cenega.hu