2014. szeptember 28. | 11:50
Az Edge magazin legújabb, novemberi számában közölt 10 oldalas beszámolót a Far Cry 4-ről, amiben a fejlesztők számos új részletet és infót árultak el a játék készítésének hátteréről, és annak működéséről.
Cikkünkben mi igyekeztünk kiemelni csupán az új információkat, és a lényeget, miszerint a Far Cry 4 a sorozat legkiforrottabb darabjának ígérkezik, mert a készítők nem feledkeztek meg a korábbi epizódok sokat hangoztatott hibáiról, és orvosolták azokat.

Edge: Eredetileg a Far Cry 3-nak egy hosszú bevezető szakasza volt, amit végül egy 60 másodperces montázsra cseréltetek le. Elégedett vagy azzal, ahogy a játékost bevezetitek a Far Cry 4 világába?
Alex Hutchinson: A Far Cry 3 eredeti bevezetője egy óra hosszú volt. A Far Cry 4 elején van egy hosszú jelenet, aminek első felét lehetett látni az E3-on. Nem Kojima-féle mennyiségekről beszélünk, és nem is olyan hosszú, mint a Far Cry 2 intrója. Ha azt letudtad, akkor még olyan húsz perc, mire a játékos előtt feltárul az egész világ. Büszke vagyok erre, persze ha megtudtuk volna a nyitó jelenetet gyorsabban is oldani, az még jobb lett volna, de nem akartunk egyszerre még több információt önteni a játékos nyakába.


A készítők hamar rájöttek, mi volt a Far Cry 3 egyik nagy hibája, mégpedig, hogy a sztori nem volt összhangban a nyitott világgal. Hiába volt az egyik barátod egy perverz őrült kínzókamrájában, te helyette elmentél malacokra vadászni. A Far Cry 4 esetében a fejlesztők a hangsúlyt a nyitott világra helyezték, és azt igyekeztek tökéletesre csiszolni: ha a Far Cry 4-ben a játékos egyik barátját elrabolják, akkor azonnali közbeavatkozásra lesz szükség. A történet az akció és a nyitott világ alárendeltje az új játékban, mert egyszerűen a Far Cry ezekben a legjobb.


Egy ilyen AAA kategóriás játékban, a játékos tudja, hogy 20 órán belül győzni fog, és lelövi a rosszfiút. A kérdés, hogy pontosan hogyan jutok el odáig - mondja Hutchinson. Míg a Far Cry 3-ban egymást váltották a jelenetek és küldetések, valójában mindenki a nyitott világról beszélt, az ragadta meg igazán az emberek figyelmét. Hiszen a sztori mindenkinek ugyanaz volt, viszont a nyitott világban mindenkinek egyedi élményei voltak. Éppen ezért a Far Cry 4-ben, a történet azonosulni fog a nyitott világ szabadságával, és számos ponton választási lehetőséget nyújt a játékosnak, amivel ténylegesen változtat a sztori menetén, valamint a későbbi küldetések is. Attól függően, hogyan játszik az ember, hét- vagy nyolcféleképpen is befejeződhet a játék.

Azonban a nyitott világ is alkalmazkodik a történet alakulásához: "Kyratban polgárháború van, tehát még ha el is foglalsz egy helyőrséget, és a terület barátságosabbá válik, az ellenségek nem fognak egyik pillanatról a másikra felszívódni" - magyarázza Patrik Methé, a játék direktora. - "A világban továbbra is ott maradnak az emberek, és az új helyzetnek megfelelően más reakciókat fognak produkálni, mint korábban. Ilyenek például a megtorló csapatok, akiket azért küldtek, hogy visszafoglaljanak helyőrségeket a lázadóktól. Ez természetesen nem fog túl gyakran előfordulni, mivel még emlékszünk a Far Cry 2 újranépesedő őrhelyeinek problémájára. Viszont időről-időre érkezhet egy üzenet, hogy az egyik bázisod éppen támadás alatt áll."

Egy másik fajta interakció, amivel még nem találkozhattunk eddig a Far Cry-ban, az Pagan Min halálosztaga: páncélozott járművekből és erősen felfegyverkezett ellenségekből álló csapatot Min olyan helyekre küldi be, amit a játékos már teljesen elfoglalt. És ők nem téged akarnak megölni: kóborolnak a vidéken, és mindent elpusztítanak, ami a szemük elé kerül. Civileket és állatokat egyaránt. Rajtad múlik, hogy meg akarsz-e velük ütközni, mivel igen szívós ellenfelekről van szó.


Természetesen, jutalom is jár az áldozatvállalásért, amiknek egy része kézzel fogható, másik része viszont nem. Ez utóbbi a karma, ami mutatja Ajay és az emberek kapcsolatának állapotát, és minden jó (pl. túszok megmentése) vagy rossz (elefántok megölése) cselekedet után változik a mennyisége. A jó karmától pedig mindenféle előnyünk származhat: olcsóbb fegyverek és felszerelés a boltban, olcsóbb zsoldosok, hívhatsz magad mellé civileket, és lázadókat, hogy harcoljanak melletted... és minél fejlettebb képességeid vannak, és minél több a karmád, a magad mellé hívott MI is erősebb lesz. Aztán beállíthatod, hogy kövessen téged, vagy támadjon, ha pedig beszállsz egy járműbe, ő egyből felugrik a lőtoronyba, vagy az anyósülésre, hogy onnan fedezzen téged.

Az Edge szerint a Far Cry 4 az eddigi legkiforrottabb Far Cry játék, sőt állításuk szerint a Ubisoft nyitott világú játékai közül az Assassin's Creed II óta a legjobban sikerült alkotás. Ti mit gondoltok?

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
 
http://www.playon.hu