2014. augusztus 16. | 13:18
A tájon mélyvörös árnyalatok uralkodnak, míg az ég erőtlen, sárgás fénytől izzik. Utunk egyszer csak tétova lépésekkel indul a lebegő szigetek között, és néha lehetőségünk van megpillantani e helynek szent, fehér állatait, többek között az éppen a mellettünk lopakodó tigrist. Mindössze egy íjjal és pengével felfegyverkezve misztikus erők ellen kell hadat viselni, hogy felszabadítsuk a Megvilágosodás Harangját.
Habár Kyrattól messze van ez a csodákkal teli hely, mégis a Far Cry 4 világának legmélyebb bugyraiban járunk. Ez itt Shangri-La.

A Himalája hideg fehérségével és Kyrat völgyeinek buja zöldjével ellentétben Shangri-La szürreális ábrázata telis-tele van mély, vibráló színekkel. Erre a misztikus földre az egyik thangkas (hagyományos szőttes, ami Kyrat történetét ábrázolja) segítségével lehet eljutni, amelyek szerte megtalálhatóak az országban - és máris azon a helyen találod magad, amiről a kyrati emberek oly áhítatosan beszélnek. Valójában Shangri-La története Kyrat történelmébe van ágyazva. Még Pagan Min emberei is vég nélkül keresik ezt a szellemek uralta birodalmat, és az erőt, amiben reménykednek hogy ott találnak.



A Far Cry 4-ben a legendákat és a valóságot csak egy hajszál választja el egymástól - és szerencsére, ezt a vonalat könnyű elmosni.



Élő legendák

Szerte Kyratban a játékosok öt ilyen thangkasra bukkannak majd, amelyeken Ajay meditálhat, ezzel belépve Shangri-Laba, hogy megtapasztalja a legendás harcos, Kalinag történetét. Eszerint, egyszer Kalinagot azzal bízta meg a királya, hogy találja meg Shangri-Lat, de amint odaér a mesés földre, hamar rájön, hogy koránt sem ő volt az első, akinek sikerült odajutni. Shangri La támadás alatt van, és a szent föld őrzőjével, egy páncélozott, fehér tigrissel az oldalán kell megtisztítania a birodalmat Rakshasa démoni erőitől.

Íme Shangri-La. Ajay Ghale modern eszközeit hátrahagyva, itt Kalinag primitív, sőt misztikus fegyvereinek kell hasznát venni. Mindössze egy kés, valamint egy íj áll a rendelkezésünkre - ám utóbbi képes lelassítani az időt. Ez a képesség pedig különösen jól jön, ahogy az ember mélyebbre merészkedik a Shangri-Laba, és szembesül az ellenség számával és gyorsaságával. Segítségemre van még egy túlvilági tigris, ami egyrészt véd engem, másrészt levadász bárkit, akire rászabadítom. Azonban a tigris nem legyőzhetetlen, képes meghalni - a játékosnak pedig várnia kell mire újjáéled az oldalán.

A tigrissel az a feladatunk, hogy kiszabadítsuk Shangri-La Megvilágosodás Harangjainak egyikét, amelyeket a Rakshasa börtönzött be. Küldetésünk során három fajta ellenséggel találkozunk. A Lappangó (the Lurker) a leggyakoribb: íjjal van felfegyverkezve, és képes kutyaszerű teremtményeket megidézni, amelyek ha túl közel kerülnek hozzánk, felrobbannak. A Lappangókat viszonylag könnyen ki lehet kiiktatni, ám a Mészárosok (the Butcher) már komolyabb kihívást jelentenek: ők képesek támadás közben teleportálni, és így könnyen hátba támadhatnak.

Végül, ott vannak a Perzselők (the Scorcher), Shangri-La legveszélyesebb ellenségei. Alex Hutchinson (a játék Creative Directora) úgy fogalmazott, hogy ezek az ellenségek szivacsként szívják magukba a nyílvesszőinket, így hagyományos eszközeinkkel nem lehet legyőzni őket. Ilyenkor jön jól a tigris, amit egy Perzselő után küldve sikeresen eltereli a figyelmét, hogy a játékos mögé osonhasson, és hátulról végezze ki. A démoni ellenségek megölésével kiszabadul az egyik Megvilágosodás Harangja, majd egy óriási fekete madár száll le a játékosra és tigrisére, jelezve a küldetés végét.

Ostrom alatt minden ami szent

Shangri-Laban minden gyönyörű, még a halálos ellenségeink is. Ám a megszállók nem azért vannak ott, hogy "szépítsék azt" - mondja Maxime Béland, a Ubisoft Toronto egyik kreatívja. Nem kell sok idő ebben a világban, hogy lássa az ember a pusztítást, amit magukkal hoztak. A fenséges templomokat bemocskolta az egykor ott élő gyönyörű, fehér állatok vére. A kibelezett, legyilkolt teremtmények hullái mindent beborítanak, ami vagy valami beteges áldozat, vagy céltalan, könyörtelen vérontás nyoma lehetett. Erre a káoszra utalnak a fejlesztők úgy, mint "ostrom alatt minden ami szent".



"Azt hiszem fontos volt számunkra, hogy megalkossuk ezt a háttértörténetet a Rakshasaval" - mondja Béland - "Nem akartunk olyan ellenfeleket, akik csak arra várnak, hogy megöld őket, így hát nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy valójában ostrom alatt van minden ami szent. Úgy gondolom játék közben sok igazán szörnyű, brutális dolgot fognak látni a játékosok, amelyek arra késztetik, hogy harcoljon és visszavágjon."

Csináljunk történelmet

A Ubisoft Montreal és Ubisoft Toronto csapatai (utóbbi felel a Shangri-La küldetésekért) úgy vélik, ha egy komoly, valóságosnak ható helyszínt akarnak létrehozni, ahhoz szükség van a hely igazi történelmére: mítoszok, vallások, hiedelmek, amelyek a mai napig élnek a kultúra részeként már évezredek óta. Innen jött Shangri-La ötlete is.

"Shangri-La része a Kyrat alapításához fűződő mítoszoknak" - magyarázza Hutchinson - "A fejlesztés során úgy voltunk vele, hogy ha már ki a semmiből húzzuk elő ezt az országot, az nem csak a kézzel fogható földből, területből áll, hanem a történelméből, a lakóinak hiedelmeiből is."



"Az utóbbi években egyre jobbak és jobbak lettünk abban, hogy ne csak játékokat, hanem egész világokat hozzunk létre. Valóságos világokat, amelyeknek nem csak jelenük van, hanem múltjuk, egész történelmük is." - mondja Béland.

Habár Shangri-La egy különálló része a játéknak, mégis hatása van a kyrati eseményekre. Minden Shangri-La küldetés teljesítése új képességeket tesz elérhetővé a fő játékban. Ezentúl, ezek a küldetések nagyobb rálátást adnak a játék történetére, hiszen például számos párhuzam van Ajay és Kalinag figurája között. Mire befejezed a legendák újrajátszását, megismered a játék háttértörténetét, és érteni fogod az apró utalásokat, amelyekre a karakterek utalnak, mikor ezeket a mitikus történeteket emlegetik. Bár Shangri-La valóban egy szürreális fantáziavilág, a cél az volt, hogy általa Kyrat még valóságosabb, kézzel foghatóbb legyen, ahogy annak kultúrája mélyen gyökerezik a múltjából és hiedelmeiből.


Forrás: UbiBlog

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
 
http://www.playon.hu