A Far Cry sorozat híres arról, hogy minden egyes alkalommal egy-egy elképesztően gyönyörű, magával ragadó, természetes környezetbe visz magával. A Far Cry 3-ban olyan élményt akartunk létrehozni, ami gazdag mind játékmeneti lehetőségekben, mind pedig a természet szépségében. Úgy álltunk neki, hogy egy olyan világot hozzunk létre, ami egyrészt készteti a játékost a felfedezésre, másrészt jutalmazza is érte.
Jamie Keen, Lead Game Designer -Kövesd az orrod, fedezd fel a világot, és mindent amit a Far Cry 3 tartogat neked. A Rook-szigeteket Vaas és kalózai elfoglalták, az őslakos Rakyat törzs lakosságot elnyomják, és uralják azt bármiféle tekintet nélkül a rajta levő életformákra. Jason a Rakyat felkelésének közepén találja magát, és segítenie kell nekik visszanyerni a szabadságukat, úgy hogy végigjárja a Harcos Útját (Path of the Warrior) és felszabadítsa a földjüket. Visszafoglal rádiótornyokat, ellenséges állomásokat, megtalál elveszett Rakyat ereklyéket és végigküzdi magát elveszett templomokon - mindezek gazdagítják a világot, és segítenek Jason útjának kialakulásában. Válaszd meg, te melyik ösvényen haladsz végig, és használd a túlélésedhez! Éld át a váratlan fordulatokat, amiket a sziget tartogat neked.
Életközösségek és NövényzetChris Easton, Production ManagerHárom fő szárazföldi életközösségünk van a játékban (Dzsungel, tengerparti és füves puszta) és ezek mindegyike kisebb életközösségekre bontható, mint például bambuszerdők, kender vagy mangrove társulások, de száraz füves pusztákból sem lesz hiány. A vízalatti életközösségekből is több típus van: hínár, koralzátonyok és sok más, amelyek mind meglepetést tartogatnak majd felfedezésükkor a játékosnak.
Illatos csavarpálma, bunkóliliom, aloé, gardénia, halua, datolyapálma, kawau, taró, banánfa, akácia. A felsoroltak csak egy néhány a szigeteken található rengeteg növényfajtából. Sok figyelmet fordítottunk rá, hogy tiszteletben tartsuk mindegyik növény valós szükségleteit és körülményeit, nem csupán esztétikai funkciót töltenek be. Szintén érdemes megemlíteni, hogy sok növény hasznos lesz majd különböző eszközök készítéséhez, ami újabb szálon teremt kapcsolatot a játékos és a környezete között.
FaunaMark Thompson, Lead Level DesignerTöbb mint harminc nagytestű állat van a játékban, ezek mellett pedig egy seregnyi közepes méretű és apróbb lények lakják a megfelelő életközösségüket. Ennek megfelelően, igen sokféle fajjal találkozhatsz majd, mindegyikük hasonló viselkedésformával, mint a valós megfelelőjük: az őz elszalad, ha zajosan közlekedsz, vagy ha egy ragadozó (pl. egy tigris) kószál nem messze. Más állatok pedig csaliként fognak funkcionálni, például a vaddisznó. Olyanok is lesznek, amelyek inkább visszahúzódóak, de halálosak: a krokodilok és kígyók.
Mikor ragadozókra vadászol, a lényeg, hogy a távolból vedd észre, kövesd és csapj le a prédádra. A trükkösebbekhez ajánlatos a megfelelő növények felhasználásával elkészíteni a Vadászösztön főzetet (Hunter's Instinct), ami felfokozza majd a vadászathoz szükséges érzékeidet. Ennek segítségével a sűrű növényzeten keresztül is megtalálhatod az állat nyomát, hogy aztán tökéletes csapást mérj rá, mielőtt esélye lenne a visszatámadásra.
Jamie Keen, Lead Game DesignerA kedvencem, amikor a vadállatok valami váratlan dolgot művelnek: amikor először pillantottam meg egy tigrist rátámadni egy kalóz ellenörzőpontra? Na az elég király volt...
A környezet használata eszközkéntMark Thompson, Lead Level DesignerA környezet nem csak gyűjtögetésre és vadászatra van, hanem egy hatalmas fegyver vagy eszköz is lehet a megfelelő kezekben. Ha víz alatt maradsz észrevétlenül közelíheted meg az ellenségedet. De a sűrű dzsungelben, vagy a magas fűben lopakodva sem fognak téged kiszúrni, és az indákon és sziklákon mászva újfajta módokon közelítheted meg a harcokat. Ha észrevesznek, pillanatok alatt eltűnhetsz a dzsungelben, vagy beugorhatsz a vízbe, ezzel az ellenséget egy kutatás indítására ösztönözve. Ha jól csinálod, hátba támadhatod a kalózokat a meglepetés erejével.