2012. augusztus 17. | 17:07
Képek és videók után érkezzen némi olvasnivaló is, íme két rövid beszámoló a Gamescom-on kipróbálható egyjátékos mód nyitott világáról.
A cikk folytatásában idézett újságírók kipróbáltak néhány őrültséget is a Far Cry 3 világában, illetve elmondták, hogy egy-két dolog, miképpen működik a gyakorlatban.
"Itt a Gamescom-on a Ubisoft sajtódemójában ki vannak kapcsolva a főküldetések, hogy a játékosok megtapasztalhassák mi mindent tud nyújtani a játék nyitott világa. Összesen egy órám volt, hogy játsszak, mindenféle megkötés nélkül. Mint a tesztből megtudtam, a játék telis tele van véletlenszerű eseményekkel, élőlényekkel, gyűjthető dolgokkal, mellékküldetésekkel amikkel út közben találkozol, hogy megragadják a figyelmed. Ez egy egyértelmű válasz a sok panaszra, ami a Far Cry 2-re érkezett, hogy annak gyönyörű világa mennyire üres.

A játék próbál téged kicsit eligazítani a világban, hogy ne csak bóklásszál ész nélkül. Erre egy jó megoldás az Assassin's Creed sorozatból átemelt rádiótornyok, amelyeket megmászva információt oldhatsz fel a térképen. Ahogy egyre mélyebbre haladsz a játékban, ezek a tornyok is egyre roskatagabbá válnak, mindig egyre nagyobb küzdelemmé téve a megmászásukat.

Miután elszakadtam a térkép jelzéseitől, nekiláttam kipróbálni néhány őrültséget, hogy például mi történne ha egy hegyről levetődnék egy sárkányrepülővel teljes sebességgel az ellenségbe? Válasz: Egy kissé megsebesült, de annál mérgesebb kalóz. Mi történne, ha egy gránátot dobnék be egy csapat békés hegyi kecskéhez? A nem messze levő kalózok hallották a robbanást és feldühödve rám támadtak. Mi történne, ha elgázolnék egy barátságos civilt, vagy szakadékba hajtanék egy terepjáróval, vagy megkéselnék egy tigrist? Ez egyfajta bizarr tudományos kísérletnek is betudható, de annál azért több robbanással és marcangoló tigrissel. Ó, hányszor marcangolt szét engem egy tigris?

[...]

Néhány esetben egészen úgy érződött, hogy a nyitott világ direkt velem szórakozik. Egyszer találtam egy mellékküldetést felragasztva egy épület falára, hogy segítsek kiirtani néhány veszélyes medvét, amik tizedelik a lakosságot. Ó, miért ne? - Gondoltam én. Elvégre élveznék egy jó medvevadászatot. Arra nem számítottam, hogy a küldetés bevisz majd engem egy koromsötét medvebarlangba, ahol egyedül egy zseblámpa és egy shotgun volt nálam. Ami egy egyszerű mellékküldetésnek indult, az átment lassan egy túlélő horror játékba."

Forrás: Gamespot


"A Far Cry 3 lazán a legszebb FPS játék jelenleg. Általában egy sötét, ködös vizuális megjelenítést várnánk egy FPS-től, de a Ubisoft csapata egy buja, fényes világot hozott létre, amit mi pedig könnyen megtölthetünk a helyiek és vadállatok holttesteivel.

Amanaki városban kezdtem, ami egyike a hatalmas szigeten szétszórt csomópontoknak. A jelenlevő Ubisoft képviselő nem tudott egy becslést mondani a terület nagyságáról, de számomra nagyobbnak tűnt, mint a Just Cause 2 által nyújtott nyitott világ. Ezekben a csomópontokban, mint ez a város is, lehetőséged lesz karaktered, fegyvereid fejlesztésére, tevékenységek keresésére, valamint elmentheted játékállásodat is. Innen használhatod a gyorsutazás lehetőségét is, ami összeköti a már általad felfedezett csomópontokat.

A város elhagyása után teljes szabadságom volt, azt tehettem, amit csak akartam. Tehát, elindultam, hogy bekapcsoljam a közeli rádiótornyot, amit ha megtettem, a világ egy része és az ott elérhető tevékenységek megjelennek a térképemen. Láttam egy ellenséges tábort a térképen, így neki lendültem, hogy elfoglaljam azt. Sok hasonló ellenséges tábor van, és amíg ezek a kalózok kezén vannak, addig a helyiek nem lesznek veled valami barátságosak.

A Far Cry 3 világa legalább annyira élettel teli, mint a mi világunk. Bármikor jöhetnek véletlenszerű események. Miközben utaztam az ellenséges táborhelyre, egy vadkecske rohant nekem, ami éppen egy farkasfalka elől menekült. Aztán, mikor éppen nagyban ment a tűzharc a tábor elfoglalásáért, egy bivaly támadt nekem, mivel meg volt ijedve a lövöldözés zajától. Egyszer pedig egy tigris csatlakozott a küzdelemhez és tépett szét néhány rosszfiút.

Az állatoknak szép szerepük van így a játékban és sokféleképpen lehet őket használni az ellenség ellen is. Egyfajta stratégia, hogy az ellenség felé rohanunk, miközben pl. egy medve üldöz minket. Ilyenkor az ellenség a medvét fogja támadni, mivel az a nagyobb fenyegetés, ezáltal a medve sem engem fog üldözni már. Az állatokat meg is nyúzhatod, miután levadásztad, aztán eladhatod a bundát a helyieknek.

Az utolsó mellékküldetés, amit próbáltam, arra hívott, hogy iktassak ki egy helyi bandavezért egy késsel. Sárkányrepülővel leereszkedtem a helyszínre, beosontam a táborába és mindenkit lemészároltam, anélkül hogy bárki észre vett volna."

Forrás: Destructoid



Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned. Jelentkezz be, vagy kattints ide a regisztrációhoz
 
https://farcry.cenega.hu